Land Rover – samochody, opinie, forum, modele, spalanie
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Ramy podłużnicowe o klasycznym układzie

Posted in Uncategorized  by admin
September 15th, 2018

Ramy podłużnicowe o klasycznym układzie spotyka się obecnie jeszcze tylko w samochodach ciężarowych i niektórych autobusach. Uzyskanie wymaganej sztywności ramy podłużnicowej nie nastręcza na ogół trudności, ponieważ wystarcza dobrać w tym celu odpowiednie kształty i wymiary przekrojów podłużnic. Jednocześnie dostateczna w ciężkich pojazdach ilość miejsca oraz niezbyt ścisłe ograniczenia ciężarowe pozwalają na swobodne dobieranie najkorzystniejszych przekrojów. Ramy autobusów są na ogół bardziej masywne i cięższe niż ramy samochodów ciężarowych. Rama samochodu osobowego, w którym ciężar każdego elementu p0dstawowego ma znacznie większe znaczenie niż w samochodzie ciężarowym lub nawet w autobusie, jest na ogół przedmiotem studiów pod względem najbardziej racjonalnego wykorzystania materialów i uksztaltowania elementów składowych. Stąd też kształty ramy samochodu osobowego są przeważnie dość skomplikowane, a wzmocnienia mają rozmaite postacie – np. zamiast poprzeczek środkowych stosuje się sztywny krzyżak pomiędzy tylnym zawieszeniem silnika a tylnym wygięciem ramy. Aby zmniejszyć ciężar własny ramy, w pionowych ściankach poprzeczek, krzyżaków, a niekiedy i podłużnic wycina sie otwory czesto przez wygięcie podłużnic w poziomej linii. [patrz też: voluson, aluminium 6082, Upadłość transgraniczna ]
[więcej w: auto gazda otomoto, roverki forum, sworzeń wahacza objawy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto gazda otomoto roverki forum sworzeń wahacza objawy