wypożyczalnia samochodów
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Mikropalniki

Posted in Uncategorized  by admin
August 6th, 2018

Przykładem płomieniowego promiennika gazowego może być mikropalnikowe urządzenie stosowane w NRD, oparte na działaniu palnika laboratoryjnego Bunsena. Mikropalniki, obudowane skrzyneczką blaszaną, są wyposażone w dysze o średnicy otworów 0,39 mm, jeżeli Są montowane pod stopką opornicy między podkładami, lub o średnicy 0,45 mm — do mocowania pod urządzeniem przestawczym. Paliwem jest gaz propan—-butan, dostarczany w butlach zawierających 33 kg gazu. Promienniki zapala się specjalnym przenośnym palnikiem gazowym. Zużycie gazu przez promiennik zainstalowany pod stopką szyny wynosi 50 g/h, a zainstalowanych pod urządzeniem przestawczym — 70 g/h, Promienniki płomieniowe mają niską sprawność- Dąży się do instalowania promienników bezpłomieniowych o sprawności promieniowania ponad 60%. Zródłem promieniowania w promiennikach bezpłomieniowych jest rozgrzany element katalizujący, prawie niewidzialny płomień gazu, spaliny i siatka metalowa. Elementy katalizujące ukształtowane w formie ceramicznej diafragmy ze skrętką oporową do zapalania gazu mają wewnątrz komorę do mieszania gazu z powietrzem. W komorze jest umieszczona metalowa płytka, zapewniająca równomierne doprowadzanie mieszaniny do kanalików na całej powierzchni diafragmy. W wielu krajach eksploatuje się instalacje gazowe (propanowe) typu PINTSCH—BAMAG. Instalacja może być zasilana propanem centralnie — dla wszystkich rozjazdów z jednego zbiornika albo indywidualnie z butli. Promienniki gazowe po 5—6 sztuk są montowane na rurowym przewodzie palnikowym i ustawiane z zewnętrznej strony opornicy. Na każdym przewodzie palnikowym znajduje się iniektorowy mieszalnik gazu i dysza o średnicy do I mm. Wskutek podciśnienia propan zasysa powietrze i przechodzi do poszczególnych promienników. Promienniki mają po dwie ceramiczne diafragmy, a ciepło spalania gazu w postaci promieniowania od nagrzanych do temperatury 150 do 250 o c kadłubów, spalin oraz przewodnictwa cieplnego jest przekazywane na opornice i siodełka podiglicowe, powodując topienie śniegu i lodu. W przeciętnych warunkach zużycie propanu dochodzi do 1 kg/h na rozjazd. W trudnych warunkach i przy silnym wietrze zużycie może wzrosnąć dwu-, a nawet trzykrotnie. [patrz też: żuraw warsztatowy, przeciski pod drogami, tribusteron ]
[więcej w: otomoto rzeszów, renault wyprzedaż, mila automobile ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mila automobile otomoto rzeszów renault wyprzedaż