wypożyczalnia samochodów
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Obciążeniowa charakterystyka silnika

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

Obciążeniowa charakterystyka silnika jest to wykres zależności zużycia paliwa od mocy użytecznej silnika, przy zalożonej stałej prędkości obrotowej wału korbowego. Punkty charakterystyki obciążeniowej wyznacza się zmieniając stopniowo obciążenie silnika, każdorazowo przyspieszając lub zwalniając jego bieg do założonej prędkości obrotowej walu korbowego (przez uchylanie lub przymykanie przepustnicy albo przez zwiększanie lub zmniejszanie dawkowania urządzenia wtryskowego) i mierząc zużycie paliwa. Serię pomiarów wykonuje się stopniowo zmniejszając, a następnie zwiększając obciążenie zewnętrzne.
Przeważnie charakterystykę obciążeniową zdejmuje się dla prędkości obrotowej równej 0,9 prędkości znamionowej, dla prędkości odpowiadającej (według charakterystyki zewnętrznej) najmniejszemu zużyciu paliwa Oraz dla dwóch prędkości pośrednich. Niekiedy charakterystykę obciażeniową sporządza się jako wykres w układzie współrzędnych: godzinowe (lub jednostkowe) zużycie paliwa — średnie ciśnienie użyteczne. Uniwersalna charakterystyka silnika jest to wykres średniego ciśnienia użytecznego w zależności od prędkości obrotowej walu korbowego, dla kilku stałych mocy użytecznych oraz dla kilku stałych wartości jednostkowego zużycia paliwa. Charakterystykę uniwersalną sporządza się po zdjęciu cyklu charakterystyk obciążeniowych co 100 lub 200 obr/min w zakresie od minimalnej do znamionowej prędkości obrotowej walu korbowego. Charakterystyka biegu luzem silnika jest to wykres zużycia paliwa w zależności od prędkości obrotowej walu korbowego podczas pracy silnika bez obciążenia zewnętrznego. Regulacyjna charakterystyka Silnika gaźnikowego jest to wykres charakteryzujący wpływ przepustowości głównej dyszy gaźnika lub wyprzedzenia zapłonu na określone właściwości silnika gaźnikowego.
Regulatorowa charakterystyka silnika jest to odmiana charakterystyki obciążeniowej. Podczas pomiarów reguluje się obciążenie silnika (hamulcem dynamometrycznym), a regulator steruje automatycznie chwilowe uchylenie przepustnicy w gaźniku lub dawkowanie urządzenia wtryskowego, przeciwstawiając się wszelkim zmianom ustawionej prędkości Obrotowej wału korbowego. Charakterystyka regulatorowa sporządzana jest zwykle jako wykres predkości biegu, podciśnienia w komorze wybieraka przeponowego (regulatora podciśnieniowego) i zużycia paliwa w zależności od mocy użytecznej.. [hasła pokrewne: długoterminowy wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów Warszawa, najem samochodu szczecin ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów najem samochodu szczecin wypożyczalnia samochodów Warszawa