wypożyczalnia samochodów
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Smarowanie

Posted in Uncategorized  by admin
June 15th, 2018

Nie wolno pominąć ani jednego punktu smarowania. W razie konieczności złożenie lub mechanizm nie dający się prawidłowo nasmarować należy rozebrać i oczyścić mechanicznie. Jeżeli w przegubach są korki zamiast smarowniczek, wykręca się oba korki, na miejsce jednego z nich wkręca się smarowniczkę i tłoczy smar tak długo, aż czysty smar ukaże się w drugim otworze. W końcu zakręca sie oba korki. Po przesmarowaniu podwozia nie należy wycierać łebków smarowniczek ani też nie trzeba usuwać resztek starego smaru zwisającego ze szczelin. Smarowanie resorów piórowych. Resory piórowe okryte pokrowcami napełnionymi smarem nie wymagają smarowania w okresie międzynaprawczym. Resory nieosłonięte należy smarować po podniesieniu samochodu za ramę, rozchylając pióra specjalnym przyrządem lub stalowym klinem. Pióra resorów smaruie sie przez spryskiwanie zużytym olejem silnikowym (z dodatkiem grafitu koloidalnego) lub smarem stałym, wprowadzanym przy użyciu płaskiego drewienka, Po nasmarowaniu resorów należy skontrolować działanie amortyzatorów przez zwolnienie jednego ze złączy lub przegubów i sprawdzenie ręką oporu stawianego przez amortyzator. Jeżeli amortyzatory działają wadliwie, poważnie wzrasta niebezpieczeństwo pękania dobrze nasmarowanych resorów (wskutek zbyt słabego tłumienia drgań). Smarowanie osprzętu silnika. Łożyska pompy wody należy smarować smarem specjalnym lub wazeliną techniczną (zwykły smar stały ulega szybko wyplukaniu). Łożyska wałka wentylatora należy smarował zwykłym smarem stałym, a ruchome złącza dźwigienek sterujących — olejem silnikowym. W filtrze powietrza typu mokrego należy oczyszczać wkład i wymieniać olej jednocześnie z wymianą oleju w układzie smarowania silnika lub częściej. Wkład filtrujący trzeba dokładnie przemyć w benzynie lub nafcie. Do napełniania filtru powietrza stosować można zużyty olej silnikowy. Ponadto do wymagających okresowego smarowania podzespołów osprzętu silnika należą jeszcze często : prądnica, rozrusznik, rozdzielacz zapłonu, przyspieszacz wtryskiwania i inne. Dotyczy to głównie silników już przestarzałych, ponieważ niemal wszystkie nowoczesne podzespoły osprzętu silników (łącznie z pompami wody i wentylatorami) z reguły wyposaża się w elementy samosmarujące lub zamknięte zasobniki smaru czy oleju, w związku z czym w trakcie eksploatacji pojazdów okresowe smarowanie jest zbędne. [przypisy: Internetowa sprzedaż części do samochodów, Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, Wymiana części w samochodzie może być łatwa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Internetowa sprzedaż części do samochodów Przydatne akcesoria samochodowe na zimę Wymiana części w samochodzie może być łatwa