Land Rover – samochody, opinie, forum, modele, spalanie
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Badania zmęczeniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2018

Do laboratoryjnych badań wytrzymałości zespołów na wstrząsy i drgania stosuje sie rozmaite wibratory. Metody takie są szczególnie przydatne do porównawczych badań zmęczeniowych ram i nadwozi. Ramę podwozia mocuje się sztywno z jednego końca, np. z tyłu. Zamiast przedniej osi przymocowuje się belkę poprzeczną, na której umieszcza się wibrator. Częstotliwości i amplitudy drgań wymuszanych przez wibrator dobiera się stosownie do wymagań konstrukcyjnych stawianych badanemu zespołowi oraz odpowiednio do założonego czasu potrzebnego na jego zniszczenie. Stanowisko wibracyjne do zmęczeniowych badań przekładni kierownicy wyposażone jest w silnik z mechanizmem korbowym do wymuszania niewielkich ruchów skrętnych wału kierownicy. Koniec ramienia kierownicy jest połączony z wałem, na którym ułożyskowany jest wirujący ciężar mimośrodowy, napędzany za pośrednictwem przekładni pasowej przez dodatkowy silnik, wbudowany współosiowo z wałem kierownicy. Stanowi to istotną zaletę w porównaniu z hamulcem ciernym lub wodnym, które nie mogą być użyte do napędu silników. Moc badanego silnika określa się mierząc moc prądu wytwarzanego przez prądnicę z uwzględnieniem odpowiednich poprawek (tzw. stałej hamulca). Jeżeli hamulec napędza badany silnik, wówczas mierząc moc pobieraną (z uwzględnieniem stałej hamulca) można określić sprawność mechaniczną silnika. Na typowej charakterystyce hamulca elektrycznego krzywa 0—1 określa najmniejszą, a krzywa 0—5 największa moc wytwarzaną w obwodzie twornika. Pole 4—0 wyznacza praktyczny zakres stosowalności hamulca styka hamulca elektrycznego stałego maksymalnego momentu, jakim można obciążyć hamulec ze względu na dopuszczalną wytrzymałość wału i wirnika. Odcinek B-C wyznacza granicę poboru mocy przez hamulec z uwagi na możliwości odprowadzania ciepła. Odcinek C-D określa Moment hamujący powstaje wskutek wzajemnego oddziaływania na siebie pól magnetycznych stojana i wirnika. Ze względu na wydzielanie się znacznych ilości ciepła obudowa hamulca jest zwykle chlodzona wodą. Moment hamujacy reguluje się przez zmienianie natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie. [hasła pokrewne: Leukocyturia, blinatumomab, mechanizm zwrotniczy ]
[podobne: otomoto grudziadz, range rover forum, land rover defender forum ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: land rover defender forum otomoto grudziadz range rover forum