wypożyczalnia samochodów
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Regulacja luzu zaworów

Posted in Uncategorized  by admin
June 14th, 2018

W silniku czterocylindrowym najpierw ustawia się tłok w pierwszym cylindrze w ZZ (po wykonaniu suwu sprężania oba zawory zamknięte) i reguluje sie luzy obu zaworów pierwszego cylindra oraz luzy zamkniętych zaworów drugiego i trzeciego cylindra. Z kolei należy przekręcić wal korbowy silnika o jeden pełny obrót i wyregulować luzy pozostałych zaworów. W silniku sześciocylindrowym luzy zaworów reguluje sie podobnie jak w silniku czterocylindrowym, z tą różnicą, że po wyregulowaniu zaworów w pierwszym cylindrze i zamkniętych w pozostałych cylindrach, wał korbowy należy dwukrotnie obracać 0 2/3 pełnego obrotu — regulując za każdym razem zamknięte zawory pozostałych cylindrów. Luzy zaworów należy regulować przy użyciu szczelinomierza, najczęściej w silnikach dolnozaworowych za pomocą dwóch kluczy płaskich, a w silnikach górnozaworowych przy użyciu klucza płaskiego i śrubokrętu. Nie powinno się zaciskać szczelinomierza miedzy trzonkiem zaworu a popychaczem. Każdorazowo trzeba najpierw ustawić próbnie luz zaworu, dociągnąć przeciwnakrętkę i ponownie sprawdzić szczelinomierzem rzeczywisty luz. Luzy zaworów reguluje sie na zimno (przed rozruchem zimnego silnika) lub na gorąco (po uprzednim nagrzaniu silnika) — zależnie od zaleceń wytwórni. Przy pewnej wprawie luzy zaworów można wyregulować podczas jałowego biegu silnika. Regulacja gaźnika. Fabryczna regulacja gaźnika jest z reguly optymalna, tj. zapewnia uzyskiwanie określonych właściwości dynamicznych pojazdu, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Użytkownik nie powinien zmieniać fabrycznego ustawienia gaźnika, a jedynie utrzymywać lub przywracać to ustawienie podczas całego okresu eksploatacji samochodu. Pewne zmiany w ustawieniu gaźnika mogą być uzasadnione lub konieczne jedynie w razie istotnej zmiany warunków klimatycznych lub rodzaju paliwa. Zużycie paliwa kosztem pewnej straty mocy silnika zmniejszyć można przez wymianę głównej dyszy paliwa w gaźniku na dysze o mniejszej przepustowości). Pamiętać jednak należy, że przy nadmiernym zubożeniu mieszanki moc silnika wydatnie maleje, podczas gdy zużycie paliwa znów wzrasta. Moc silnika można nieco zwiększyć stosując w gaźniku dyszę główną o większej przepustowości niż zalecana. W żadnym przypadku nie należy zmieniać regulacji gaźnika drogą zmiany gardzieli lub urządzenia kompensacyjnego. Przy stosowaniu dyszy głównej o zwiększonej przepustowości należy liczyć się ze wzrostem zużycia paliwa. [przypisy: Internetowa sprzedaż części do samochodów, Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, Wymiana części w samochodzie może być łatwa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Internetowa sprzedaż części do samochodów Przydatne akcesoria samochodowe na zimę Wymiana części w samochodzie może być łatwa