wypożyczalnia samochodów
wypożyczalnia i wynajem samochodów

Badanie zawieszenia samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
February 19th, 2018

Punkt, w którym przecinają się linie wzdłużne, wyznacza środek. Najpierw samochód wraz z listwą fotografuje się w położeniu poziomym. Następnie pochyla się platformę stanowiska najpierw w lewo, a następnie w prawo, fotografując za każdym razem przód samochodu (nie zmieniając położenia aparatu). W końcu składa sie zdjęcia razem chylenia zawieszenia przedniego. Podobnie wyznacza się środek pochylenia zawieszenia tylnego. Drgania, wstrząsy i wychylenia nadwozia powodowane oddziaływaniem elementów zawieszenia bada sie na stanowisku próbnym lub podczas jazdy. Stanowisko do badania drgań i wstrząsów składa się z czterech platform osadzonych niezależnie i poruszanych czterema mimośrodami o regulowanej mimośrodowości. Każdy mimośród można ustawić na inną fazę i fazy można zmieniać podczas próby. Wielkość amplitudy drgań mierzy się przy użyciu odpowiednio wyskalowanych potencjometrów. Na podstawie uzyskanych danych można obliczać przyspieszenia ruchu elementów zawieszenia, prędkości przesunięć tłoka amortyzatora itp. Podczas prób drogowych kołysanie i drgania nadwozia mierzy sie za pomocą wibrografów, umieszczonych np. na siedzeniach lub podłodze, Badanie hałaśliwości, Głównymi źródłami hałasów w jadącym samochodzie są zwykle: silnik i jego osprzęt, układ napędowy i jezdny oraz drgania i wstrząsy nadwozia. Hałaśliwość pracy poszczególnych zespołów samochodu określa się na stanowiskach badawczych lub podczas prób drogowych. Najdokładniej badaną hałaśliwość analizuje się za pomocą aparatury elektronowej, która umożliwia wykrywanie źródeł dźwięków i określanie ich natężenia. Hałaśliwość zależy w znacznym stopniu od prędkości ruchu samochodu i od prędkości wirowania obracających się części, jak: koła zębate, kola jezdne i inne. Często hałaśliwość analizuje się metoda porównywania badanych dźwięków z dźwiękami wydawanymi przez wzorcowy generator dźwięków, składający się z właściwego generatora, słuchawek i głośnika. Najpierw nastawia się generator na taką częstotliwość, aby zrównać wrażenie słuchowe dźwięków badanych i wzorcowych. Częstotliwość tę odczytuje sie na wskaźniku częstotliwości. Następnie zwiększa się nieco częstotliwość dźwieków wzorcowych, aby wyraźnie wyróżniały się one wśród badanej halaśliwości, i zwiększa głośność dźwięków wzorcowych do głośności badanych dźwięków. Głośność te odczytuje się na wskaźniku głośności. [hasła pokrewne: oklejanie samochodów, szyny prądowe, serwis niszczarek ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oklejanie samochodów serwis niszczarek szyny prądowe